Journal of Humanities and Islamic Science in the Third Millennium
:: مقاله مرتبط با : جلد دوره 7 (1402) ، شماره 3
آموزش برای عدالت اجتماعی: توانمندسازی دانش آموزان برای ایجاد تغییر
نویسندگان :
کلثوم ربانی1، معصومه شرفی2، ابراهیم صادقی3،کارشناسی ارشد، روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد1، کارشناسی ارشد، روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد2، کارشناسی، الهیات و معارف اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد3
شماره صفحه : 69-29
DOI :
چکیده :
این مقاله به بررسی اهمیت آموزش برای عدالت اجتماعی و نقش آن در توانمندسازی دانش آموزان برای ایجاد تغییر می پردازد و اهمیت آموزش برای ترویج عدالت اجتماعی در جامعه معاصر را برجسته می کند. مشکل و اهداف تحقیق با تمرکز بر نیاز به درک استراتژیها، چالشها و نتایج مرتبط با آموزش عدالت اجتماعی شناسایی میشوند. یافتهها نشان میدهد که برنامه درسی و رویکردهای آموزشی، صدای دانشآموز و مشارکت، آموزش پاسخگوی فرهنگی و مشارکت جامعه راهبردهای مؤثری برای ارتقای عدالت اجتماعی در آموزش هستند. با این حال، این مطالعه نابرابریهای ساختاری، سوگیری ضمنی و مقاومت در برابر تغییر را به عنوان چالشهای مهم برای اجرای آموزش عدالت اجتماعی شناسایی میکند. به طور کلی، این تحقیق اهمیت آموزش برای عدالت اجتماعی را در پرورش برابری، فراگیری و توانمندسازی در بین دانشآموزان برجسته میکند. این تغییرات در سیاست و عملکرد، از جمله چارچوب های برنامه درسی جامع، توسعه حرفه ای برای مربیان، همکاری با سازمان های اجتماعی، و تلاش های تحقیق و ارزیابی مداوم را توصیه می کند. آموزش برای عدالت اجتماعی پتانسیل ایجاد تجارب آموزشی متحول کننده و پرورش جامعه عادلانه تر و عادلانه تر را دارد.
موضوع : علوم انسانی و اجتماعی
کلمات کلیدی : آموزش، عدالت اجتماعی، توانمندسازی، برنامه درسی، چالش ها
لینک ارجاع مقاله :
www.hijournal.ir/fa/downloadpaper.php?pid=324&rid=35&p=A
تعداد بازدید از مقاله : 104
تعداد دانلود فایل : 27
شماره های پیشین
جلد دوره 8 (1403)، شماره 4، (بهار - 2)
جلد دوره 8 (1403)، شماره 4، (بهار - 1)
جلد دوره 7 (1402)، شماره 3، (زمستان - 2)
جلد دوره 7 (1402)، شماره 3، (زمستان - 1)
جلد دوره 7 (1402)، شماره 3، (پاییز - 2)
جلد دوره 7 (1402)، شماره 3، (پاییز - 1)
جلد دوره 7 (1402)، شماره 3، (تابستان - 1)
جلد دوره 7 (1402)، شماره 3، (بهار - 4)
جلد دوره 7 (1402)، شماره 3، (بهار - 3)
جلد دوره 7 (1402)، شماره 3، (بهار - 2)
جلد دوره 7 (1402)، شماره 3، (بهار - 1)
جلد دوره 6 (1401)، شماره 2، (زمستان - 2)
جلد دوره 6 (1401)، شماره 2، (زمستان - 1)
جلد دوره 6 (1401)، شماره 2، (پاییز - 2)
جلد دوره 6 (1401)، شماره 2، (پاییز - 1)
جلد دوره 6 (1401)، شماره 2، (تابستان - 1)
جلد دوره 6 (1401)، شماره 2، (بهار - 4)
جلد دوره 6 (1401)، شماره 2، (بهار - 3)
جلد دوره 6 (1401)، شماره 2، (بهار - 2)
جلد دوره 6 (1401)، شماره 2، (بهار - 1)
جلد دوره 5 (1400)، شماره 1، (زمستان- 3)
جلد دوره 5 (1400)، شماره 1، (زمستان- 2)
جلد دوره 5 (1400)، شماره 1، (زمستان- 1)
جلد دوره 4 (1400)، شماره 1، (پاییز- 2)
جلد دوره 4 (1400)، شماره 1، (پاییز- 1)
جلد دوره 3 (1400)، شماره 1، (تابستان- 2)
جلد دوره 3 (1400)، شماره 1، (تابستان- 1)
جلد دوره 2 (1400)، شماره 1، (بهار - 6)
جلد دوره 2 (1400)، شماره 1، (بهار - 5)
جلد دوره 2 (1400)، شماره 1، (بهار - 4)
جلد دوره 2 (1400)، شماره 1، (بهار - 3)
جلد دوره 2 (1400)، شماره 1، (بهار - 2)
جلد دوره 2 (1400)، شماره 1، (بهار - 1)
جلد دوره 1 (1399)، شماره 1، (زمستان)
شناسنامه مجله
شاپا الکترونیکی (ISSN): 2717-4441
-------------------------------
صاحب امتیاز: امیر پورناصرانی
مدیرمسئول: دکتر محمد حسن پور
-------------------------------
اعضای هیات علمی:
دکتر بهزاد آسمان نسب
دکتر علیرضا مقدسی
دکتر رضا طالعی فر
دکتر کریم نخعی
دکتر عیسی بنی نعیمه
دکتر فرزانه رنجبرزاده
دکتر عارف کمرپشتی
دکتر زینب طیبی
دکتر مریم طاهری زاده
دکتر فرهاد شفیع پور مطلق
هشدار نسبت به سرقت علمی
© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی و پیاده سازی شده توسط : فرازنت ( پورتال آنلاین مدیریت و داوری مجله ) ویرایش 7.1