:: مقاله مرتبط با : جلد ، شماره


رشد اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی به عنوان یک کانال بازاریابی جدید: تمرکز بر نقش بهزیستی روانشناختی، افشاگری و مسئولیت اجتماعی درک شده در میان مصرف کنندگان



نویسندگان :
فاطمه السادات موسوی1،
کارشناسی ارشد، علوم اجتماعی، گرایش جامعه شناسی، دانشگاه یزد1
شماره صفحه : 399-380
DOI :
چکیده :

این مطالعه بررسی می کند که چگونه روابط بین اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی، برند ها و افراد در رسانه های اجتماعی در هم پیچیده اند و به تحلیل اثرات جانبی احساس خیانت می پردازد. یک طرح آزمایشی با دو سناریو تخلف (تخطی) (اینفلوئنسر در برابر برند) ایجاد شد و ۲۵۰ نفر برای مشارکت در تحقیق به کار گرفته شدند. نتایج نشان می دهد که خیانت درک شده توسط یک برند، می‌تواند تاثیر منفی بر جذابیت درک شده از اینفلوئنسر رسانه اجتماعی داشته باشد که برند را تایید کرده است و همچنین روابط یکطرفه ای که دنبال کنندگان کنندگان با اینفلوئنسر دارند. در واقع، خیانت‌ درک شده توسط اینفلوئنسر رسانه اجتماعی می‌تواند تاثیر منفی بر نگرش، اعتماد و نیات خرید نسبت به یک برند بگذارد که اینفلوئنسر تایید کرده‌ است. تحقیق کنونی به درک تخلف های برند و اینفلوئنسر کمک می کند و بر این واقعیت تاکید دارد که اینفلوئنسرها و برندها باید حس مسئولیت همکاری و تعامل داشته باشند. مفهوم جذابیت اینفلوئنسر را معرفی می کند که در اینجا به صورت عامل موفقیت مطلوب برای اینفلوئنسرهای رسانه اجتماعی درک می شود که تا حدودی مطلوبیت و تاثیر آنها را توضیح می دهد و یک ویژگی که می تواند از طریق خیانت های برند و اینفلوئنسر به خطر بیافتند.



موضوع : علوم انسانی و اجتماعی
کلمات کلیدی : اینفلوئنسرهای رسانه اجتماعی، خیانت برند و اینفلوئنسر، جذابیت اینفلوئنسر، نگرش و اعتماد به برند، نیت خرید
لینک ارجاع مقاله :
www.hijournal.ir/fa/downloadpaper.php?pid=414&rid=39&p=A
تعداد بازدید از مقاله : 14705
تعداد دانلود فایل : 9420

شماره های پیشین


جلد دوره 8 (1403)، شماره 4، (بهار - 2)
جلد دوره 8 (1403)، شماره 4، (بهار - 1)
جلد دوره 7 (1402)، شماره 3، (زمستان - 2)
جلد دوره 7 (1402)، شماره 3، (زمستان - 1)
جلد دوره 7 (1402)، شماره 3، (پاییز - 2)
جلد دوره 7 (1402)، شماره 3، (پاییز - 1)
جلد دوره 7 (1402)، شماره 3، (تابستان - 1)
جلد دوره 7 (1402)، شماره 3، (بهار - 4)
جلد دوره 7 (1402)، شماره 3، (بهار - 3)
جلد دوره 7 (1402)، شماره 3، (بهار - 2)
جلد دوره 7 (1402)، شماره 3، (بهار - 1)
جلد دوره 6 (1401)، شماره 2، (زمستان - 2)
جلد دوره 6 (1401)، شماره 2، (زمستان - 1)
جلد دوره 6 (1401)، شماره 2، (پاییز - 2)
جلد دوره 6 (1401)، شماره 2، (پاییز - 1)
جلد دوره 6 (1401)، شماره 2، (تابستان - 1)
جلد دوره 6 (1401)، شماره 2، (بهار - 4)
جلد دوره 6 (1401)، شماره 2، (بهار - 3)
جلد دوره 6 (1401)، شماره 2، (بهار - 2)
جلد دوره 6 (1401)، شماره 2، (بهار - 1)
جلد دوره 5 (1400)، شماره 1، (زمستان- 3)
جلد دوره 5 (1400)، شماره 1، (زمستان- 2)
جلد دوره 5 (1400)، شماره 1، (زمستان- 1)
جلد دوره 4 (1400)، شماره 1، (پاییز- 2)
جلد دوره 4 (1400)، شماره 1، (پاییز- 1)
جلد دوره 3 (1400)، شماره 1، (تابستان- 2)
جلد دوره 3 (1400)، شماره 1، (تابستان- 1)
جلد دوره 2 (1400)، شماره 1، (بهار - 6)
جلد دوره 2 (1400)، شماره 1، (بهار - 5)
جلد دوره 2 (1400)، شماره 1، (بهار - 4)  
جلد دوره 2 (1400)، شماره 1، (بهار - 3)
جلد دوره 2 (1400)، شماره 1، (بهار - 2)
جلد دوره 2 (1400)، شماره 1، (بهار - 1)
جلد دوره 1 (1399)، شماره 1، (زمستان)

شناسنامه مجله

شاپا الکترونیکی (ISSN): 2717-4441
-------------------------------
صاحب امتیاز: امیر پورناصرانی
مدیرمسئول: دکتر محمد حسن پور
-------------------------------
اعضای هیات علمی:
دکتر بهزاد آسمان نسب
دکتر علیرضا مقدسی
دکتر رضا طالعی فر
دکتر کریم نخعی
دکتر عیسی بنی نعیمه
دکتر فرزانه رنجبرزاده
دکتر عارف کمرپشتی
دکتر زینب طیبی
دکتر مریم طاهری زاده
دکتر فرهاد شفیع پور مطلق

هشدار نسبت به سرقت علمی