:: مقاله مرتبط با : جلد دوره 7 (1402) ، شماره 3


ایجاد انگیزه به منظور بهبود یادگیری و علاقمندی بیشتر دانش آموزان مقطع دبستان به درس ریاضی



نویسندگان :
صفیه چابکی1، معصومه آزادی2، پژمان پژوهش3، شهرام موسوی4، لیلا توانایی5،
کارشناسی ارشد، تربیت بدنی، دبیر رسمی آموزش و پرورش بهبهان، خوزستان، ایران.1، استادیار، ریاضی محض، دانشگاه جامع علمی کاربردی ره آوران فنون پتروشیمی، خوزستان، ایران2، دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی ره آوران فنون پتروشیمی، خوزستان، ایران3، دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی ره آوران فنون پتروشیمی، خوزستان، ایران4، استادیار، گروه شیمی، دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا، بهبهان، خوزستان، ایران5
شماره صفحه : 390-386
DOI :
چکیده :

انگیزه دانش آموز برای یادگیری کتاب درسی بسیار حائز اهمیت است. برای ایجاد انگيزه به منظور تعمق یادگيری بهتر است خود یادگيرنده با مسائل درگير شود تا یادگيری برای او آسان و قابل فهم شود. بازي های آموزشی، ارزش انگيزه آفريني و تعمق یادگیری را دربر دارند و دانش آموزان به بازی علاقه مندي زيادي نشان ميدهند؛ زيرا خودشان در جريان فعاليت قرار می گیرند. در مقطع دبستان ریاضیات از دروس حائز اهمیت می باشد. لذا فعاليت هاي مختلف آموزشی و خلاقانه بايد در كلاس ها انجام شود تا انگيزه دانش آموزان افزايش پيدا كند. بازی وارسازی ی آموزشی در حین تدریس باعث افزایش کار مشارکتي بين دانش آموزان و همکلاسی هایشان شده و افزایش انگيزه و علاقه مندی آن ها را برای یادگيری محتوای کتاب درسی به دنبال دارد. فعالیت های گروهی توام با نظارت دبیر، دانش آموزان را برای رقابت های دوستانه و سالم بسیار علاقمند می کند و در جهت یادگیری عمیق بسیار کاربردی است. هدف از این پژوهش و طراحی بازی، یادگیری لذت بخش تر در محیطی شاد و رقابتی سازنده و بررسي تاثير بازي ها بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان می باشد. شواهد جمع‌آوری‌شده هم رضایت‌مندی دانش‌آموزان و هم افزایش یادگیری آنها را به طور چشمگیری در این روش نشان داده است.



موضوع : علوم انسانی و اجتماعی
کلمات کلیدی : انگیزه، بازی وارسازی ی آموزشی، دبستان، ریاضی، آموزش بازی محور
لینک ارجاع مقاله :
www.hijournal.ir/fa/downloadpaper.php?pid=380&rid=37&p=A
تعداد بازدید از مقاله : 114
تعداد دانلود فایل : 37

شماره های پیشین


جلد دوره 8 (1403)، شماره 4، (بهار - 2)
جلد دوره 8 (1403)، شماره 4، (بهار - 1)
جلد دوره 7 (1402)، شماره 3، (زمستان - 2)
جلد دوره 7 (1402)، شماره 3، (زمستان - 1)
جلد دوره 7 (1402)، شماره 3، (پاییز - 2)
جلد دوره 7 (1402)، شماره 3، (پاییز - 1)
جلد دوره 7 (1402)، شماره 3، (تابستان - 1)
جلد دوره 7 (1402)، شماره 3، (بهار - 4)
جلد دوره 7 (1402)، شماره 3، (بهار - 3)
جلد دوره 7 (1402)، شماره 3، (بهار - 2)
جلد دوره 7 (1402)، شماره 3، (بهار - 1)
جلد دوره 6 (1401)، شماره 2، (زمستان - 2)
جلد دوره 6 (1401)، شماره 2، (زمستان - 1)
جلد دوره 6 (1401)، شماره 2، (پاییز - 2)
جلد دوره 6 (1401)، شماره 2، (پاییز - 1)
جلد دوره 6 (1401)، شماره 2، (تابستان - 1)
جلد دوره 6 (1401)، شماره 2، (بهار - 4)
جلد دوره 6 (1401)، شماره 2، (بهار - 3)
جلد دوره 6 (1401)، شماره 2، (بهار - 2)
جلد دوره 6 (1401)، شماره 2، (بهار - 1)
جلد دوره 5 (1400)، شماره 1، (زمستان- 3)
جلد دوره 5 (1400)، شماره 1، (زمستان- 2)
جلد دوره 5 (1400)، شماره 1، (زمستان- 1)
جلد دوره 4 (1400)، شماره 1، (پاییز- 2)
جلد دوره 4 (1400)، شماره 1، (پاییز- 1)
جلد دوره 3 (1400)، شماره 1، (تابستان- 2)
جلد دوره 3 (1400)، شماره 1، (تابستان- 1)
جلد دوره 2 (1400)، شماره 1، (بهار - 6)
جلد دوره 2 (1400)، شماره 1، (بهار - 5)
جلد دوره 2 (1400)، شماره 1، (بهار - 4)  
جلد دوره 2 (1400)، شماره 1، (بهار - 3)
جلد دوره 2 (1400)، شماره 1، (بهار - 2)
جلد دوره 2 (1400)، شماره 1، (بهار - 1)
جلد دوره 1 (1399)، شماره 1، (زمستان)

شناسنامه مجله

شاپا الکترونیکی (ISSN): 2717-4441
-------------------------------
صاحب امتیاز: امیر پورناصرانی
مدیرمسئول: دکتر محمد حسن پور
-------------------------------
اعضای هیات علمی:
دکتر بهزاد آسمان نسب
دکتر علیرضا مقدسی
دکتر رضا طالعی فر
دکتر کریم نخعی
دکتر عیسی بنی نعیمه
دکتر فرزانه رنجبرزاده
دکتر عارف کمرپشتی
دکتر زینب طیبی
دکتر مریم طاهری زاده
دکتر فرهاد شفیع پور مطلق

هشدار نسبت به سرقت علمی